ZELFZEKER ZIJN

WIL JE DIT DOEL NU ÉCHT EENS BEHALEN? 

Onderstaand vind je hulpmiddelen om dit doel te bereiken. 
Solden juli 2019

ONZE TIPS

De kloof tussen weten en doen is bij de meesten onder ons zeer groot. Onderstaande tips wist u dus misschien al lang maar het lukte je nooit om ze te implementeren in je leven. Na gemideled 66 dagen maak je van onderstaande tips een gewoonte en kost het je nadien noch discipline noch energie!
LEER HIER HOE JE VAN ONDERSTAANDE TIPS EEN GEWOONTE MAAKT

Eet gezond 

Zoals je weet hangen lichaam en geest nauw samen. Gezonder eten is dus een eerste stap in de juiste richting. Door gezond te eten wordt je lichaam sterker doordat je alle bouwstoffen beschikbaar stelt. Met name anti-oxidanten zijn belangrijk om je lichaam gezond te houden.

Sport 

Wie vaak sport ziet er doorgaans goed uit, verlegt zijn grenzen en voelt zich fit en sterk. Hierdoor zal je zelfvertrouwen groeien. 

Doe regelmatig iets dat je bang maakt  

Ga regelmatig uit je comfortzone.  Hoe meer je dingen doet waarvoor je angstig bent hoe rapper je gewoon raakt met het idee om bang te zijn. 


Mediteer

Als je veel zelfvertrouwen hebt kan je met verandering om. Vaak weet je dat pas wanneer je de verandering reeds gebeurd is. Tot dan kan je er enkel maar negatief om denken. Die gedachten creëren je angst waardoor je gaat twijfelen aan jezelf. Na de gebeurtenis gedaan is zal je merken dat je het overleefd hebt en dat deze gedachten voor niks nodig waren. Je voelt je zelfs goed nu. Door middel van meditatie train je je brein op deze veranderingen. Na een tijdje is je brein zo getraind dat je deze veranderingen zelfs niet meer merkt.

Werk aan je lichaamshouding

Probeer het volgende: zwier je armen in de lucht boven je hoofd en kijk naar het plafond (of naar de lucht als je buiten zit). Probeer je ongelukkig te voelen. Je zal merken dat dit bijna onmogelijk is. Probeer je nu gelukkig te voelen als je je lichaam laat hangen met een gebogen hoofd. We willen niet bedoelen dat je voortaan op straat moet lopen met je armen boven je hoofd uiteraard. Hiermee maken we je duidelijk dat onze fysiologie een super krachtig instrument is om je emoties in een seconde te veranderen.

VIDEO'S DIE JE HELPEN

APPS 

The fabulous 

Fabulous is niet zomaar een gewoonte "tracker" . Deze applicatie zal je motiveren om je fitheid, gezondheid, gewicht en zelfs slaapgewoonte optimaal te houden. Je zal mindfullness ontdekken om je angsten te verminderen en je zal leren om een goed ochtendritueel nieuwe gewoontes te maken.

Remente

Met Remente kan u de controle over uw leven krijgen, uw leven in evenwicht brengen en uw welzijn verhogen. Remente helpt u erachter te komen wat belangrijk is, zorgt ervoor dat u die dingen doet die belangrijk zijn en geeft u de hulpmiddelen om met volle teugen te genieten van uw leven. Persoonlijke ontwikkeling waar en wanneer dat u het nodig hebt.

BOEKEN

Mel Robins - The 5 second rule 

..........................

.............................






Mark Manson - De edele kunst van Not giving a fuck

leen deze titel spreekt al aan uieraard. 


ARTIKELS