ZELFZEKER ZIJN

Voor ieder doel raden we je aan om de 9 stappen om je doel te bereiken te raadplegen. Onderstaand vind je hulpmiddelen om je doel te bereiken.

ONZE TIPS

De kloof tussen weten en doen is bij de meesten onder ons zeer groot. Onderstaande tips wist u dus misschien al lang maar het lukte je nooit om ze te implementeren in je leven. Na gemideled 66 dagen maak je van onderstaande tips een gewoonte en kost het je nadien noch discipline noch energie!
Leer hier hoe je van onderstaande tips een gewoonte maakt.

Eet gezond 

Zoals je weet hangen lichaam en geest nauw samen. Gezonder eten is dus een eerste stap in de juiste richting. Door gezond te eten (groente en fruit) wordt je lichaam sterker doordat je alle bouwstoffen beschikbaar stelt. Met name anti-oxidanten zijn belangrijk om je lichaam gezond te houden.

Sport 

Wie vaak sport ziet er doorgaans goed uit, verlegt zijn grenzen en voelt zich fit en sterk. Hierdoor zal je zelfvertrouwen groeien. 

Doe regelmatig iets dat je bang maakt  

Ga regelmatig uit je comfortzone.  Hoe meer je dingen doet waarvoor je angstig bent hoe rapper je gewoon raakt met het idee om bang te zijn. 


Mediteer

Als je veel zelfvertrouwen hebt kan je met verandering om. Vaak weet je dat pas wanneer je de verandering reeds gebeurd is. Tot dan kan je er enkel maar negatief om denken. Die gedachten creëren je angst waardoor je gaat twijfelen aan jezelf. Na de gebeurtenis gedaan is zal je merken dat je het overleefd hebt en dat deze gedachten voor niks nodig waren. Je voelt je zelfs goed nu. Door middel van meditatie train je je brein op deze veranderingen. Na een tijdje is je brein zo getraind dat je deze veranderingen zelfs niet meer merkt.

Werk aan je lichaamshouding

Probeer het volgende: zwier je armen in de lucht boven je hoofd en kijk naar het plafond (of naar de lucht als je buiten zit). Probeer je ongelukkig te voelen. Je zal merken dat dit bijna onmogelijk is. Probeer je nu gelukkig te voelen als je je lichaam laat hangen met een gebogen hoofd. We willen niet bedoelen dat je voortaan op straat moet lopen met je armen boven je hoofd uiteraard. Hiermee maken we je duidelijk dat onze fysiologie een super krachtig instrument is om je emoties in een seconde te veranderen.

VIDEO'S DIE JE HELPEN

APPS 

The fabulous 

Fabulous is not just your average habit tracker! We're a science-based app that will motivate you to improve your fitness & achieve your weight loss goals, reboot your sleep cycle, and discover mindfulness to reduce your anxiety. You'll learn to build an transformative morning routine and even pick up life-changing habits like meditation and yoga along the way.

Remente

Met Remente, kunt u de controle over uw leven verkrijgen, uw leven in evenwicht brengen en uw welzijn verhogen. Wij helpen u erachter te komen wat belangrijk is, zorgen ervoor dat u die dingen doet die belangrijk zijn en geven u de hulpmiddelen om met volle teugen te genieten van uw leven. Persoonlijke ontwikkeling, wanneer en waar u het nodig hebt.

Build Self-Esteem Hypnosis

Learn to eliminate negative self-talk after listening daily for just 1-3 weeks
Change your mindset through subconscious thoughts to build your self-esteem
You won't have to try to feel self-confident - it just happens naturally!

BOEKEN

Mel Robins - The 5 second rule 

Throughout your life, you've had parents, coaches, teachers, friends and mentors who have pushed you to be better than your excuses and bigger than your fears. What if the secret to having the confidence and courage to enrich your life and work is simply knowing how to push yourself?Using the science of habits, riveting stories and surprising facts from some of the most famous moments in history, art and business, Mel Robbins will explain the power of a "push moment." Then, she'll give you one simple tool you can use to become your greatest self.




Robert Haringsma - vergroot je zelfvertrouwen 

Toegankelijk zelfhulpboek om te bouwen aan je zelfvertrouwen
Een wetenschappelijk onderbouwd praktijkboek voor iedereen die onzeker is op het werk, in sociale situaties of in de relatie met zijn of haar partner. Psycholoog Robert Haringsma combineert theorie met zeer veel oefeningen uit zijn eigen praktijk met cliënten. Zelf heeft hij, als stotteraar, vertrouwen moeten leren opbouwen om te spreken in het openbaar. Een hoog zelfvertrouwen, zo zegt Haringsma, bestaat uit een combinatie van vaardigheid (prestatie) en een juist gevoel van waardigheid (talenten). Een evenwicht tussen vaardigheid en waardigheid zorgt voor een stabiel zelfvertrouwen.

ARTIKELS