GEZOND ETEN

Voor ieder doel raden we je aan om de 9 stappen om je doel te bereiken te raadplegen. Onderstaand vind je hulpmiddelen om dit doel te bereiken. 

ONZE TIPS 

De kloof tussen weten en doen is bij de meesten onder ons zeer groot. Onderstaande tips wist u dus misschien al lang maar het lukte je nooit om ze te implementeren in je leven.  Na gemideled 66 dagen maak je van onderstaande tips een gewoonte en kost het je nadien noch discipline noch energie! 
Leer hier hoe je van onderstaande tips een gewoonte maakt. 

Eet fruit en/of groeten bij elke maaltijd

 Je wil gezond leven maar het lukt je niet om je dagelijkse portie groenten en fruit naar binnen te smokkelen.  Maak er simpelweg een gewoonte van. Gedurende een korte periode op je tanden bijten om nadien een gezond leven te leiden zonder er bij stil te staan. De moeite om te proberen toch? 

Maak een dagboek voor je eetgewoontes

Een dagboek waar je je eetgewoontes in neerpent geeft je meer inzicht in wat je precies eet, je hebt meer controle én je ziet meteen waar je de mist in gaat. Klik hier voor een voorbeeld 

Eet voor je naar de winkel gaat

Deze truck heb je wellicht al gehoord. Dit is niet zonder reden, het werkt weldegelijk!


Vervang snoep door iets anders 

In plaats van een nieuwe gewoonte te creëren vervang je deze slechte gewoonte in een goede. 

Maak een winkellijstje

Als je tevoren een lijstje maakt, weet je exact wat je nodig hebt. Geen gelummel door de winkel waarbei je verleidingen niet kan weerstaan. Neem wat je nodig hebt en naar die kassa! 

Maak je eten tevoren

Je komt thuis van een lange dag werk en haast je naar de supermarkt. Koken is nu het laaste waar je zin in hebt dus neemt de eerst beste pizza of lasagne mee. Dit scenario zal zich niet voordoen als je weet dat er in jouw koelkast een lekker gezonde maaltijd klaarstaat die je enkel hoeft op te warmen.

Je kookt dus bijvoorbeeld 1 x in de week enkele maaltijden en zorgt er voor dat er minstens 1 in je koelkast staat. De overige vries je in en neem je uit wanneer de koelkast leeg is. Wanneer de maaltijden bijna op zijn plan je een volgende "mealprep in".


VIDEO'S DIE JE HELPEN 

BOEKEN

Tim Noakes - The real meal revolution 

"The Real Meal Revolution beschrijft op een leuke manier hoe je met zo min mogelijk koolhydraten en suikers, en veel vetten en groente gezond kan eten. Ook staat het boordevol handige tips en lekkere recepten om het nieuwe eetpatroon meteen te proberen."





Anneleen De Lille - Denk gezond Dieet gezond 

'Ik wil gezonder eten en meer bewegen.' Dat zinnetje hoort psychotherapeut en coach Anneleen De Lille dagelijks. Maar hoe breng je die goede voornemensin de praktijk? En vooral: hoe houd je ze vol? Anneleen De Lille stelt een haalbare, oplossingsgerichte methode voor waarmee je stap voor stap leert om anders te denken over je voeding. Je relatie met voeding verandert, waardoor je lijnvriendelijke gewoontes in je hersenen programmeert. Bovendien houd je ze met plezier voor de rest van je leven vol. Zo wordt gewicht verliezen een stuk makkelijker! 

APPS

Foodstand

Ditch the tedious calorie counting to get (and stay) healthy once and for all. Foodstand is an app that helps you eat healthier through our community-powered Good Eating Challenges. Challenges are based on basic good eating principles that apply to everyone. 
Recently named one of the Top 8 Ways to Eat Healthier in 2018 - by the Today Show. 

Meal IQ 

Do you love to cook? Tired of trying to find the right recipe online? Let the MealIQ app do the work for you! 
Meal IQ makes meal planning and shopping painless! 

Paprika 

Paprika is an app to help users plan meals, shop and cook. You can save recipes from websites and from other apps to Paprika.

The app can help keep a record of the foods you have in your home so when you go shopping you know what you need to buy.

ARTIKELS