GESPIERD WORDEN

Voor ieder doel raden we je aan om de 9 stappen om je doel te bereiken te raadplegen.Onderstaand vind je hulpmiddelen om je doel te bereiken. 

ONZE TIPS

De kloof tussen weten en doen is bij de meesten onder ons zeer groot. Onderstaande tips wist u dus misschien al lang maar het lukte je nooit om ze te implementeren in je leven. Na gemideled 66 dagen maak je van onderstaande tips een gewoonte en kost het je nadien noch discipline noch energie!
Leer hier hoe je van onderstaande tips een gewoonte maakt.

Creër een vast tijdstip/periode om te trainen

Indien je gespierd wilt worden is het noodzakelijk om regelmatig te trainen, niet enkel wanneer je er zin in hebt. Zoek een tijdstip in je dag of verschillende periodes in de week waarop je zal trainen.

Slaap 8h per nacht

Ook tijdens de nachtrust, herstellen je spieren. Wil je gespierd worden, moet je trainen en je spieren belasten deze meer tijd nodig hebben om te herstellen dan iemand die niet aan krachttraining doet. Slaap effect op het gewicht dat je verliest. Uit onderzoek blijkt dat de afname in gewicht hetzelfde blijft ongeacht je slaapduur, het enige verschil is dat wanneer je te weinig slaapt de massa van je spieren verloren gaat in plaats van je vet. 

Eet proteïnerijk voedsel 

In feite beschadigen we onze spieren iedere keer als we trainen. Deze spieren moeten hersteld worden. Hierbij zijn eiwitten van allergrootste belang. 

Als je lichaam meer eiwitten opbouwt in de spiercel, groeit de hoeveelheid spiermassa. Als de afbraak groter is dan de opbouw van aminozuren, neemt de spiermassa af. Krachttraining is een constant proces van afbouw en opbouw van spiermassa. Het constant beschadigen en daarna weer herstellen door de juiste voeding en hersteltijd. 

Vermijd alcohol

Alcohol zorgt ervoor dat verschillende processen in het lichaam verstoord worden.

Alcohol wordt door je lichaam als een vergif gezien, en zodra je het binnenkrijgt, gaat je lichaam hard aan het werk om het weer zo snel mogelijk eruit te krijgen. Je spierweefsel wordt afgebroken en je spieren herstellen minder snel na een goede fitnesssessie. 


VIDEO'S DIE JE HELPEN 

APPS

  • Runtastic Push - Ups 

Runtastic Push-Ups is jouw persoonlijke trainer voor push-ups. De app helpt je om je trainings- en krachtdoelen te bereiken aan de hand van efficiënte, makkelijk te volgen schema's. Denk je dat het niet zo eenvoudig kan? Wij bewijzen het tegendeel! Met Runtastic Push-Ups bereik je je fitnessdoelen aan de hand van professionele begeleiding. Je verlegt je grenzen, versterkt je spieren en beleeft plezier aan je trainingen

  • Workout trainer 

Gebruik Workout Trainer om uw lichaam in top vorm te brengen, met duizenden multimedia trainingsoefeningen en op maat gemaakte opleidingen die u helpen uw fitness doelen te bereiken. Volg mee met oefeningen die stap voor stap door video-, foto- en audio-instructies worden begeleid met de hulp van onze deskundige trainers.

BOEKEN 

Tim Ferris - The 4 hour body 

"Dit boek zit vol met onderwerpen die je in 1 sessie van een half uurtje kunt doorlezen, dankzij de wijsheid die Tim Ferris heeft verzameld van top atleten en trainers kan je op wetenschappelijke wijze kleine aanpassingen doen aan je leven die een heel groot verschil maken. "






Faja Lourens - Killerbody

In het rijk geïllustreerde Killerbody dieet helpen Fajah Lourens en haar team van fitnessexperts, voedingsdeskundigen en artsen je om de eerste stappen te zetten om je eigen Killerbody te bekomen én te behouden. Met het Killerbody dieet is een gezond en strak lichaam in 3 stappen voor iedereen binnen handbereik!

Het boek geeft je een 12-weken dieetplan, voedingsschema's, trainingsschema's - inclusief stap-voor-stap foto's en lekkere maar ook snelle en gemakkelijke recepten, inclusief boodschappenlijstjes. Het is leer meer..

ARTIKELS