VERMAGEREN

WIL JE DIT DOEL NU ÉCHT EENS BEHALEN? 

Onderstaand vind je hulpmiddelen om dit doel te bereiken. 
Solden juli 2019

ONZE TIPS

De kloof tussen weten en doen is bij de meesten onder ons zeer groot. Onderstaande tips wist u dus misschien al lang maar het lukte je nooit om ze te implementeren in je leven. Na gemiddeld 66 dagen maak je van onderstaande tips een gewoonte en kost het je nadien noch discipline noch energie!
LEER HIER HOE JE VAN ONDERSTAANDE TIPS EEN GEWOONTE KAN MAKEN

Eet traag 

Onderzoek toont aan dat het "hongergevoel" verdwijnt na 20min te eten, ongeacht de hoeveelheid. 

Eet niet meer 3u voor je gaat slapen 

Lees de voedsel labels 

Wist je dat er in 100g melk 42,3 kcal zitten? De labels lezen zijn een perfecte motivatie om het product NIET te openen.

Eet yoghurt en noten

Vetvrije Griekse yoghurt is een geweldige bron van vitamine B, calcium, eiwitten, kalium en zink. Ideaal dus om je dag mee te starten.

Een combinatie van deze voedingsmiddelen bezorgt je zowel een gezond, als een voedzaam ontbijt als je gewicht wil verliezen. Enkele voorbeelden: een volkoren toast met pindakaas, een kleine appel en een vegetarische omelet, volkoren granen met een hardgekookt ei, Griekse yoghurt met bessen, en perziken en noten of havermoutpap met bosbessen.

Drink een glas water direct na het opstaan

Je geeft ook een boost aan je stofwisseling zonder dat je extra calorieën binnenkrijgt. Start je dag dus met een paar glazen water ook als je aan het afvallen bent.

Sport dagelijks  

Eet een proteinrijk ontbijt 

Wanneer je wilt afvallen, dan is het belangrijk om een ontbijt met voldoende proteïne te eten en met maar weinig koolhydraten en vetten. Proteïnen zijn een bouwstof voor het lichaam en deze komen natuurlijk goed van pas om de dag mee te starten!

Maak een dagboek voor je eetgewoontes

Een dagboek waar je je eetgewoontes in neerpent geeft je meer inzicht in wat je precies eet, je hebt meer controle én je ziet meteen waar je de mist in gaat. Klik hier voor een voorbeeld 

Doe aan intermittent fasting 

Lees het artikel onderaan

VIDEO'S DIE JE HELPEN

APPS

  • MyFitnessPal

Wij geloven (myfitnesspal)- en medisch onderzoek wijst dit uit - dat het bijhouden van de voedingsmiddelen die je eet veruit de beste manier is om af te vallen en op gewicht te blijven. Veelbelovende toestellen en modieuze diëten werken niet, dus hebben wij een gratis website en mobiele apps ontwikkeld die het je makkelijk maken om calorieën te tellen en bij te houden wat je eet.

  • 7 minute workout

De 7 Minute Workout is in korte tijd erg populair geworden.  Je volgt de apps waarbij je 7 minuten intensief gaat sporten. In no-time ben je voor de rest van de dag klaar.

BOEKEN

Faja Lourens - Killerbody

In het rijk geïllustreerde Killerbody dieet helpen Fajah Lourens en haar team van fitnessexperts, voedingsdeskundigen en artsen je om de eerste stappen te zetten om je eigen Killerbody te bekomen én te behouden. Met het Killerbody dieet is een gezond en strak lichaam in 3 stappen voor iedereen binnen handbereik!

Het boek geeft je een 12-weken dieetplan, voedingsschema's, trainingsschema's - inclusief stap-voor-stap foto's en lekkere maar ook snelle en gemakkelijke recepten, inclusief boodschappenlijstjes. (Tekst Bol.com) 

ARTIKELS