STOPPEN MET ROKEN

Voor ieder doel raden we je aan om de 9 stappen om je doel te bereiken te raadplegen.
Onderstaand vind je hulpmiddelen om je doel te bereiken. 

ONZE TIPS 

De kloof tussen weten en doen is bij de meesten onder ons zeer groot. Onderstaande tips wist u dus misschien al lang maar het lukte je nooit om ze te implementeren in je leven. Na gemideled 66 dagen maak je van onderstaande tips een gewoonte en kost het je nadien noch discipline noch energie!
Leer hier hoe je van onderstaande tips een gewoonte maakt.

Ben je bewust van het rookproces

Voel de rook naar je longen gaan terwijl je rookt. Door dit eenvoudig trukje wijs je je erzelf op dat wat je op deze moment doet ongezond is. Je onderbreekt in feite het onbewustzijne gedrag met je verstand. 

Vervang het roken door een andere gewoonte

Roken op zich is een gewoonte, het klinkt misschien raar maar het rookproces gebeurd onbewust. Stel je voor dat je deze ongezonde gewoonte kan vervangen! Een paar voorbeelden ; Pomp een paar keer, eet een appel, spring 10 keer omhoog of bel een vriend.

VIDEO'S DIE JE HELPEN

APPS

  • LIVESTRONG MyQuit Coach

"We know that the right support is essential to quit smoking. That's why the LIVESTRONG.COM team built the newly redesigned, physician-approved MyQuit Coach app. Get your own personalized plan to help you finally stop smoking, once and for all. You can choose to quit smoking cold turkey or gradually decrease your daily nicotine intake at a pace that works for you. Keeping track of the cigarettes you smoke and your cravings gives you quantifiable proof that it IS getting easier, motivating you to keep going. Need some additional motivation and support? Collect goal-based achievements to remind you of your progress, or reach out to our robust community, filled with people who know firsthand how difficult it is to quit."

  • Kwit

Kwit maakt er een plezierige en leuke uitdaging van om mensen aan te moedigen om te stoppen met roken.Je bereikt een steeds hogere level en rang naarmate je probeert de Ultieme Kwitter te worden.Je hebt toegang tot handige statistieken, waaronder de tijd dat voorbij is gegaan sinds je gestopt bent. Het geld wat je hebt bespaard en het aantal sigaretten die je niet hebt gerookt. Deze statistieken zijn live te volgen.Er staan ook 84 prestaties klaar voor jou om te ontgrendelen. Wanneer je een paar van deze prestaties bereikt zul je ook extra informatie ontvangen over de voordelen bij het stoppen met roken op je lichaam en in je leven.Tot slot is het mogelijk je progressie te delen met je vrienden op Facebook, Twitter en via Message/SMS en email.Schud je smartphone om een motivatie kaart te ontvangen (40 verschillende kaarten beschikbaar) wanneer je de drang krijg om te gaan roken. Je krijgt vervolgens een tip of advies om je snel beter te voelen.

Stoppen met roken is het beste wat je voor jezelf kunt doen. Begin nu en heb meteen plezier aan!

BOEKEN

Allen Carr "Stoppen met roken"

"Ik heb exact de instructies uit het boek opgevolgd en ik ben al 5 weken een ex-roker!
Natuurlijk heb ik regelmatig vlagen van 'ik heb zin in een sigaret' gehad, maar door het lezen van het boek, kon ik deze vlagen makkelijk 'wegwuiven' en m'n gedachten op iets anders richten. Nu ik ben gestopt ben ik echt opgelucht! "



Brian Keelan "How to quit smoking and save your life"

Unless a smoker is properly prepared to deal with the nicotine cravings that plague them after they have smoked what they hope will be their last cigarette, the odds against their success at quitting smoking are stacked against them.
About 20% of the population smokes and they smoke for one reason and one reason only: they are addicted to the drug nicotine - an addiction that is considered to be one of the most difficult addictions to kick. For instance: if 1,000 smokers try to quit smoking today, about 930 of them will fail. Of the 70 smokers who make it, 56 of them will do it cold turkey. That means that all those other quit smoking methods, products and programs will only help 14 out of 1,000 smokers succeed at quitting smoking forever.... Read more 


ARTIKELS