STOPPEN MET ROKEN

WIL JE DIT DOEL NU ÉCHT EENS BEHALEN? 
BEKIJK  HIER DE 6 STAPPEN NAAR VERANDERING

Onderstaand vind je hulpmiddelen om dit doel te bereiken. 
Solden juli 2019

ONZE TIPS 

De kloof tussen weten en doen is bij de meesten onder ons zeer groot. Onderstaande tips wist u dus misschien al lang maar het lukte je nooit om ze te implementeren in je leven. Na gemideled 66 dagen maak je van onderstaande tips een gewoonte en kost het je nadien noch discipline noch energie!
LEER HIER HOE JE VAN DE ONDERSTAAND TIPS EEN GEWOONTE MAAKT 

Ben je bewust van het rookproces

Voel de rook naar je longen gaan terwijl je rookt. Door dit eenvoudig trukje wijs je je erzelf op dat wat je op deze moment doet ongezond is. Je onderbreekt in feite het onbewustzijne gedrag met je verstand. 

Vervang het roken door een andere gewoonte

Roken op zich is een gewoonte, het klinkt misschien raar maar het rookproces gebeurd onbewust. Stel je voor dat je deze ongezonde gewoonte kan vervangen! Een paar voorbeelden ; Pomp een paar keer, eet een appel, spring 10 keer omhoog of bel een vriend.

VIDEO'S DIE JE HELPEN

APPS

  • Kwit

Met behulp van Kwit maak je van het stoppen iets leuks. Je bereikt steeds een hoger level hoe langer je gestopt bent. Je kan bekijken hoelang je reeds gestopt bent, hoeveel geld je bespaart hebt, het aantal cigaretten dat je niet gerookt hebt,...

Hoe langer je gestopt bent hoe meer informatie je vrijkrijgt wat er in je lichaam gebeurd en wat de voordelen tot op deze dag zijn. 

BOEKEN

Allen Carr "Stoppen met roken"


ARTIKELS